leaderboard_below_slide
left_sabechdi

TikTok-ის, Youtube-სა და Instagram-ის მოკლე ვიდეოები უარყოფითად მოქმედებს ადამიანის ტვინზე – კვლევა

ახლახან მეცნიერებმა ჩაატარეს კვლევა, რომელშიც აღმოაჩინეს მოკლე ვიდეოების გავლენა ჩვენს ტვინზე. საუბარია ისეთ პლატფორმებზე, როგორიცაა TikTok, Youtube ან Instagram. მათ აღმოაჩინეს, რომ ადამიანები, რომლებსაც აქვთ დამოკიდებულების მაღალი დონე მოკლე ვიდეოებზე, აჩვენებდნენ გაზრდილ აქტივობას ტვინის იმ ადგილებში, რომლებიც დაკავშირებულია ემოციურ რეგულაციასთან.

უფრო მეტიც, ასეთმა მომხმარებლებმა აჩვენეს სტრუქტურული ცვლილებები ისეთ სფეროებში, როგორიცაა ორბიტოფრონტალური ქერქი და ცერებრელი, წერს NeuroImage .

მოკლე ვიდეოზე დამოკიდებულება ხასიათდება პერსონალიზებული ვიდეო კონტენტის იძულებითი და უკონტროლო მოხმარებით. ეს ქცევითი ნიმუში ასოცირდება უარყოფით ფიზიკურ, ფსიქოლოგიურ და სოციალურ შედეგებთან, მათ შორის ძილის დარღვევასთან, ემოციურ დისრეგულაციასთან და ყურადღებისა და მეხსიერების დაქვეითებასთან.

მოკლე ვიდეოების სწრაფმა და მასტიმულირებელმა ბუნებამ შესაძლოა ხელი შეუწყოს უფრო რთულ და მნიშვნელოვან ამოცანებზე კონცენტრირების უნარის დაქვეითებას.

ჩინეთის ტიანჯინის უნივერსიტეტის მკვლევრებმა ჩაატარეს ინოვაციური კვლევა. მათი მიზანი იყო შეესწავლათ, თუ როგორ იცვლება ტვინი ასეთი ვიდეოების ნახვის შემდეგ.

გარდა ამისა, მკვლევრებმა შეისწავლეს ისეთი პიროვნული თვისებების გავლენა, როგორიცაა შური, რომელიც ზრდის ნეგატიურ ემოციებს. ეს ხდება მაშინ, როდესაც ვადარებთ საკუთარ თავს მათთან, ვისაც ვუყურებთ სოციალურ მედიაში.

კვლევაში მონაწილეობდა 17-დან 30 წლამდე ასაკის 111 სტუდენტი, რომლებიც რეგულარულად იყენებდნენ მოკლე ვიდეო პლატფორმებს.

მოკლე ვიდეო დამოკიდებულების ნერვული ასპექტები გამოკვლეული იქნა ტვინის მაღალი ხარისხის MRI სურათების გამოყენებით.

მონაცემებმა წარმოადგინა ორი ძირითადი ასპექტი: სტრუქტურული ცვლილებები თავის ტვინში, როგორიცაა ნაცრისფერი ნივთიერების მოცულობა და ფუნქციური აქტივობა, რეგიონალური ჰომოგენურობის ჩათვლით, რომელიც ზომავს ნერვულ აქტივობას კონკრეტულ რეგიონში.

კვლევის საფუძველზე ცნობილი გახდა, რომ მოკლე ვიდეოების ყურების გამო, სუბიექტებში ძილის ხარისხი 30%-ით დაეცა. მონაწილეთა ნახევარს განუვითარდა ქრონიკული უძილობა. დაძინების დრო მთლიანობაში 40%-ით გაიზარდა.

გარდა ამისა, თუ ადრე მომხმარებლებს შეეძლოთ კონცენტრირება 2,5 წუთის განმავლობაში, მოკლე ვიდეოების ნახვის შემდეგ ეს დრო 47 წამამდე დავიდა. კვლევის მონაწილეთა უმრავლესობას განუვითარდა შფოთვა და მთლიანი რაოდენობის ნახევარს დეპრესიისთვის საჭირო მედიკამენტები დასჭირდა.

ასევე იხილეთ